Móda pro muže

24. září 2007 v 14:23 | blog

Mužské klobouky a kabelky prožívají renesanci

Kliknutím fotografii zvětšíte.
Velmi módním pánským doplňkem se stává kabelka.

Ještě přednedávnem byly pánské klobouky známkou usedlosti, zkostnatělosti a víceméně nucené serióznosti. Dnes je tomu právě naopak. Klobouky i kabelky začínají být velmi "in".
Paní móda je jako v podstatě každá žena nejen vrtkavá a rozmarná, ale také trochu nostalgická. A tak se nelze divit, že oprašuje i kdysi oblíbené pokrývky hlavy. Zvlášť když se jejich propagace víceméně nevědomky ujali populární rappeři, zpěváci a herci, kteří obvykle představují předvoj v nastupujících módních trendech.
Téměř klobouková horečka vypukla, jak jinak, v Mekce designérů, v Paříži. Touze zdejších mužů a mladíků okamžitě vyšly vstříc nejen oděvní řetězce, které zaplnily regály právě tímto produktem. O slovo se takříkajíc z hlubin věků přihlásil i tradiční výrobce opět nezbytných pánských doplňků, renomovaný kloboučník Motsch.
"Zejména mladí lidé," říká Philippe Moulins-Martin, vrchní střihač této firmy, "však nechápou klobouk jako užitečný předmět sloužící k ochraně proti slunci nebo dešti, ale považují ho za čistě módní záležitost."

Kabelka neznamená zženštilost

Na rozdíl od Paříže zachvátila Madrid a další španělská města záliba v pánských kabelkách. Není sice jasné, zda je to pouze kvůli snaze být v módě "in", nebo kvůli tomu, že pánové tvorstva přišli na jejich nespornou praktičnost a užitečnost. Pochvalují si je však čerství majitelé, kterým se nelíbilo, že velké peněženky jim dělaly boule na kalhotách nebo sakách, výhrady k novému druhu doplňků mají společensky nejistí a málo sebejistí muži, jimž se zdají příliš zženštilé.
Pragmatičtí a sebevědomí příslušníci silnějšího pohlaví vítají širokou nabídku, z níž si mohou vybírat. Mohou volit mezi kabelkami ve velikost portmonky, jež se hodí třeba na procházku, nebo v knižním formátu, již využijí v běžném pracovním dnu. Mohou si je také dopřát v pestřejším nebo konzervativnějším provedení.
Pak bude času na nákup málo, všude narváno (vánoční šílenství) a ten váš nervní, že je mu zima, všude je tolik lidí, vám bude předhazovat, proč jste mu neřekla, že si má tu zatracenou bundu koupit dřív. Připomíná vám výše uvedené vaši domácnost? Není to tím, že bych vás znala, ale skoro všude je to stejné.



Když už se vypraví do obchodu, zvažte, zda jeho vkus stačí na výběr normální, na pohled celkem pěkné bundy. Spousta chlapíků cit pro styl a barvy postrádá, a tak dovlečou domů horkou novinku v šestibarevném provedení a jsou pyšní, co ukořistili. Jenže vy víte, že "tohle" se nosilo před pěti lety a nadáváte si, že jste tomu mohla zabránit. Jestli se váš partner vyzná a řídí se zásadou maximálně tři barvy, může jít bez obav sám a určitě vás mile překvapí.

Letošní zimu frčí bundy sportovního stylu. Dají se nosit do práce, snesou koulovačku a stavbu sněhuláka, hodí se i pro sjíždění kopce na sáňkách či lyžích. Je to kus, který aktivní muž využije. Do zimních plískanic by správná bunda měla mít kapuci, nejlépe odepínatelnou, dobrou vložku na zahřátí, spoustu kapes včetně vnitřní a nepromokavý povrch. Muži by měla perfektně padnout v ramenou, mít optimální délku rukávů a krýt oblast zad a nejlépe i zadek.

Barvy, které letošní zimní sezóna přináší, jsou různorodé. Dobrou koupi uděláte jak jednobarevnou, tak více barevnou bundou. Ta má dominantní jednu barvu a v detailech jednu až dvě jiné. Buď bílou, černou nebo odstín podobný dominantní. Tím je bunda zajímavá, má šmrnc a přesto se dá bez problému sladit s dalším oblečením. Jako vždy patří mezi oblíbené bundy do modra, antracitu, šedé, světlé, tmavě zelené, případně červené či oranžové.

Trička

Pro Lennardovy obrázky jsou charakteristické zářivé barvy a výrazné linie. Narodil se v roce 1979 a je typickým představitelem generace se všestrannými zájmy: "Inspiruje mě rokenrol, padesátá a sedmdesátá léta, komiksy, staré animované filmy, zlatý věk obrázků, nástěnné malby, motivy tetování staré školy, ale také příroda, art deco, mí přátelé a spolupráce s dalšími umělci," prozrazuje Lennard.

Společnost Levi's® má dlouholetou tradici s využíváním uměleckých děl jak undergroundových umělců, tak i talentů grafického designu. V sedmdesátých letech, jež jsou považována za zlatou éru ilustrací, využil Levi's® svého strategického umístění firmy v Kalifornii k tomu, aby spolupracoval s prvními grafickými designéry zaměřenými na design pro surfaře a skejťáky, výtvarníky plakátů s rockovými a psychedelickými motivy i politickými ilustrátory - všichni jsou dnes legendami. Pro své Levi's® 501® si objednal kolekci ikonických obrázků u Andyho Warhola.

Během posledních několika let oživil Levi's® spolupráci s klasickými mistry i novými hvězdami na ilustrátorském nebi. Po reedicích originálních prací Garyho Grimshawa, Ricka Griffina, Jima Phillipse a Williama Weegeho pro svou kolekci Levi's® Vintage Clothing představil Levi's® současný program pro kolekci Red Tab®. Předchozí kolekce designových triček s finským ilustrátorem Klausem Haapaniemi byla vyprodána během několika týdnů a další se připravuje ve spolupráci s italsko-australským ilustrátorem Giuseppem Demaio, jehož kolekce exkluzivních triček přijde na trh na podzim.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama